Monday 5 December 2011

Onaj-dopunski. O-tatinoj-knjizi.

Spominjala sam vec par puta svog muskog roditelja koji otkako je prohodao, a verovatno i pre, nesto smislja i filozofira, a kad nije previse lenj to i zapise.

Elem, doticni je, jelte, pisac i novinar, hvaljen i prehvaljen od blize i sire familije, a s vremena na vreme i od citalacke publike i uvazenih kolega.

Postoji par razloga koji su
doveli do toga da njegova prvorodjena cerka i mezimica, ponos tatinog oka (ja; prim.aut) njegove knjige nikad ne procita.

Tako, na primer, ja volim kad moj tata pise o istoriji. Zna svasta, recnik mu je prilagodjen i svakim novim tekstom se odusevim. Medjutim, ti su tekstovi uglavnom u nekom dodatku, na crno-beloj strani izmedju kulture i oglasa i slicno. Dakle, jako medijski eksponirani. Nema veze, iskopala
bih ja njih da pre toga ne moram da vidim ONO drugo.

Vlada peva na Egzitu, Vlada zavodi Engleskinje, Vlada hara Crnogorskim primorjem, Vlada dise i, u najnovijem naletu, akcije: Ozenimo Vladu i kako da nam Vlada iskoci iz frizidera.

Izvini, tata, oprosti, ali zarad autoriteta ozbiljne individue koji treba da zadrzis, ja se od novina drzim podalje.

A s knjigama je opet zasebna prica. Ja apelujem vec godinama da nadje neku normalnu temu. Ne grobljansku, ne spansku seriju.
Nesto ozbiljno. I lepo. I nesto sto ce podrazumevati da sedne i gadno se potrudi. I da istrazuje i da sroci.

Ovako, ovo sto mu ispadne sa vrha pera, to nije rad, ma koliko se svi zivi odusevljavali.

Ja hocu da on napise nesto sustinski i trajno vredno. Jer njegova cerka (ja; prim.aut) mrzi beletristiku. Nije knjiga za mase.

A vi kad procitate, u martu u izdanju Lagune, "Namig pauka" ili nesto slicno, vi prokomentarisite. Ne verujem neobjektivnim urednicima.



P.s.
Moj otac cesto pise i o meni:
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/PresMagazin/story/190235/Budi%2C+ćerko%2C+tatin+sin.html

I jedan od najboljih njegovih tekstova:
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/PresMagazin/story/165402/Epska+tragedija

1 comment:

  1. "Ovako, ovo sto mu ispadne sa vrha pera, to nije rad, ma koliko se svi zivi odusevljavali."
    Koliko dobra i istinita recenica. Odrastam i shvatam da, koliko god da je talenat bitan, ipak nije najvazniji.

    ReplyDelete